Серед забудовників зростає та посилюється конкуренція

16.07.15, 17:30

Ринок житлової нерухомості столиці наразі переживає не найкращі часи. Про те, як сьогодні забудовники намагаються залучити покупця у свої проекти, з'ясовував ІАП «Столична нерухомість».

Реклами стало більше

Забудовники активно просувають свої проекти, намагаючись залучити покупця. Багато з них використовують різні маркетингові інструменти.

На сьогоднішній день набір інструментів, які використовують забудовники для маркетингового просування своїх проектів досить широкий. Особливо це стосується економ-класу житла. Помітно величезну кількість зовнішньої реклами, а також рекламу в метро і наземному транспорті про нові ЖК за низькою ціною.

«Переважно такі канали комунікації з ЦА використовують проекти, які розраховані на масову аудиторію і хочуть охопити максимальну кількість людей. Бізнес-клас, як правило, використовує більш обмежений набір маркетингових інструментів. Еліт-клас житла для свого просування практично не використовує масові канали комунікації, більше працюють точково таргетовані інструменти, спрямовані на сегмент проекту. Загальним трендом для всіх учасників ринку стала діджиталізація інформаційного простору. Акцент в маркетингових комунікаціях все більше зміщується на Інтернет», – зазначила менеджер зі зв'язків з громадськістю компанії UDP Галина Мартиненко.

«Сьогодні у 80-85% житлових комплексів запущено цілу низку спеціальних акцій для покупців. Адже в умовах висококонкурентного ринку відсутність акційної пропозиції – означає відпустити покупців до тих конкурентів, які заявили про знижки, бонуси і подарунки», – стверджує Алла Куценко, директор з маркетингу консалтингової компанії City Development Solutions.

Великі знижки

З початку літнього сезону забудовники збільшили розмір дисконту, який вони готові запропонувати покупцям при стовідсотковій оплаті за квартиру.

«Ціна зараз – ключовий фактор при виборі квартири, тому саме цим і намагаються залучити покупця. Також дуже популярна знижка на початковій стадії проекту. Вартість квадратного метру може бути мінімальною і дуже вигідною на початковому етапі будівництва ЖК, але тут є і великі ризики, які покупцю потрібно враховувати», – говорить Мартиненко.

За даними ІАП «Столична нерухомість», більшість забудовників сьогодні готові запропонувати хорошу знижку покупцю, якщо той відразу оплатить всю вартість квартири. Так, зараз можна розраховувати на придбання житла з 10%-30% дисконтом. Все залежить від площі квартири і стадії готовності будинку.

«Якщо ви купуєте трикімнатну квартиру в секції, яку добудують у другому кварталі наступного року, то можна розраховувати на знижку 25%. Якщо ж у секції, що буде готова в кінці поточного року, то знижка становитиме 15%. На однокімнатні та двокімнатні квартири – знижка 10-15%, в залежності від планування та розташування», – розповіли ІАП «Столична нерухомість» у відділі продажу однієї з київських новобудов.

Розстрочка

За словами експертів, розстрочка залишається популярною серед покупців, особливо в сегменті бюджетного житла, де частка угод з використанням цього інструменту сягає 70%.

«Останнім часом спостерігається зменшення розміру першого внеску – навіть до 10-15% і збільшення терміну погашення – понад 3 роки. Забудовники почали пропонувати вигідні умови розстрочки на вже готове житло, що раніше траплялося вкрай рідко», – говорить Алла Куценко.

«Розстрочка може бути цікава покупцеві і тим, що вона мінімізує ризики з точки зору фінансових втрат, наприклад, при «замороженні» будівництва. З початку цього року умови розстрочки у деяких забудовників помінялися: це стосується фіксації курсу на весь термін надання розстрочки», – стверджує Галина Мартиненко.

Якщо говорити про співвідношення, то, за словами експерта, можна умовно розділити за класами житла так:

- Економ-клас – в 55% договорів використовується розстрочка.

- У бізнес-класі житла покупка в розстрочку – це 45% від загального об’єму продажів.

- В преміум-класі – 30% покупок здійснюється за допомогою розстрочки.

Подарунки

Забудовники намагаються залучити покупця і всілякими подарунками. Серед популярних і найбільш привабливих для покупців – поїздки на відпочинок і ремонт за рахунок забудовника. Але різноманітність цих подарунків обмежується лише фантазією маркетологів компаній-забудовників.

Тому, за словами Алли Куценко, вам можуть запропонувати додаткові площі у вигляді паркомісця або комори, «звільнення» на деякий період (рік або кілька) від оплати за обслуговування будинку, меблі в квартиру, абонемент у фітнес-клуб, модний гаджет... І це далеко не всі «призи», які сьогодні готові запропонувати у відділах продажу різних столичних забудовників в обмін на підписання договору купівлі квартири у новобудові.

Источник: Юлія Василенко, ІАП «Столична нерухомість»

Послуги агентства нерухомості «Park Lane»